Zegels

kaah.nl

foto 2

Ik spaar zegeltjes bij de supermarkt. Daar rust in bepaalde kringen een taboe op, ik weet het. Maar ik heb niet voor niets elf jaar bij een bank gewerkt. Het rendement op zegeltjes is tegenwoordig beduidend hoger dan het rendement op spaargeld bij een bank. Maar er is wel een probleem met die zegeltjes. Ik krijg ze heel vaak niet. Een bekende kassière heeft mij ooit uitgelegd dat ik er ook niet uitzie als de gemiddelde zegelspaarder (?!). Vroeger kreeg ik mijn zegels zonder problemen. Waar gaat dit mis?

Terwijl de kassière en ik ons standaard gesprekje voeren, over bonuskaarten, eftelingpunten ed, zijn we allebei met andere dingen bezig. Zij scant mijn boodschappen, ik zoek mijn betaalpas en pak mijn spullen in. Bruis! Misschien denkt mijn gesprekspartner aan andere dingen? Misschien spreek ik mijn “Ja” niet duidelijk genoeg uit? Ik ben mijn ‘zegel-communicatie’ gaan ondersteunen. In vier stappen:

  • Ouwehoertje terwijl ik mijn boodschappen op de band leg;
  • Ik maak oogcontact;
  • Ik zeg: “Ja, graag”;
  • Ik knik.

Opgelost!

Logo kaartje